راهنمای سفر به نروژ

زمان سفر به نروژ

در راهنمای سفر به نروژ به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه در هر فصلی برای سفر به نروژ منتظر هوای سرد باشید. نروژ از لحاظ جغرافیایی هم‌ عرض با سیبری، گرینلند و آلاسکا است و تنها تاثیرات گلف استریم تا حد بسیار کمی هوای نروژ را معتدل تر از بقیه می کند. اگر در ماه های ابتدایی سال به نروژ سفر می کنید تا اسکی‌ کنید و شفق قطبی را ببینید باید حتما لباس های بسیار گرم همراه داشته باشید. با وجود اینکه نروژ به طور کلی هوای سردی دارد اما در برخی زمان های سال می توانید لذت بیشتری از سفر به این‌ کشور ببرید. ماه مارس از بهترین ماه های سفر به نروژ است، روزها در این‌ ماه طولانی‌تر هستند و می توانید از تفریح ها و ورزش های زمستانی در نروژ نهایت استفاده را ببرید.

در ماه های می و آپریل گل های وحشی و شکوفه ها طبیعت نروژ را بسیار زیباتر می کنند. در راهنمای سفر به نروژ بهترین زمان برای سفر به این کشور، ماه های ژوئن، جولای و آگوست پیشنهاد می شود این ماه ها از لحاظ آب و هوا و طولانی بودن روزها مناسب ترین ماه هاست اگرچه از لحاظ هزینه در این‌ ماه ها تا حدی هزینه سفر شما بیشتر است. در ماه های سپتامبر و نوامبر به این دلیل که این‌ماه ها بین زمستان و تابستان قرار دارند و بسیاری از تفریحات گردشگری تعطیل می شود، از لحاظ هزینه ای سفر به نروژ بسیار به صرفه تر است.

راهنمای سفر به نروژ

واحد پولی و زبان

یکی دیگر از موارد مهم راهنمای سفر به نروژ واحد پولی نروژ است که کرون می باشد. واحد پولی نیز از موارد قابل توجه در راهنمای سفر به نروژ است. باید تمام‌ محاسبات لازم را انجام دهید تا به مقدار مورد نیاز خود ارز به همراه داشته باشید. همچنین زبان مردم نروژ، نروژی و نروژی نو و در برخی قسمت های شمال و جنوب سامی‌ می باشد. شما در صورت لزوم و یا علاقه می توانید برخی از کلمات و اصطلاحات رایج تر زبان‌ نروژی را با استفاده از راهنمای زبان این کشور بیاموزید تا بتوانید در حد خیلی ساده و ابتدایی با افرادی که زبان‌های انگلیسی و زبان های دیگر را بلد نیستند، ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها در مواقع نیاز کمک بگیرید.

راهنمای سفر به نروژ

کد کشور و شماره های اضطراری و اختلاف ساعت نروژ  

 در راهنمای سفر به نروژ لازم‌ به ذکر است که شماره های ضروری برای موارد ویژه به شرح زیر است:
آتش نشانی ۱۱۰
پلیس ۱۱۲
آمبولانس ۱۱۳

پایتخت نروژ، اسلو، به لحاظ منطقه زمانی ، دو ساعت و نیم از تهران عقب تر است که شما با توجه به این موضوع زمان سفر به نروژ را باید هماهنگ کنید.

راهنمای سفر به نروژ

هزینه اقامت در نروژ

هزینه های نروژ نیز مانند برخی کشورهای اروپایی تا حدی گران است. به همین دلیل قیمت‌ هتل ها و اقامتگاه ها نیز زیاد است. راه دیگری که در راهنمای سفر به نروژ به شما پیشنهاد می کنیم این‌ است که از افرادی که اتاق یا خانه خود را برای کوتاه مدت اجاره می دهند، برای روزهایی که در نروژ اقامت دارید از این‌ اتاق ها یا خانه ها اجاره‌ کنید که هزینه آن ها نسبت به هتل ها به صرفه تر است. البته در راهنمای سفر به نروژ به شما پیشنهاد می کنیم که در ماه هایی که هوا معتدل تر است، در صورت علاقه به صورت رایگان در جنگل ها و پارک های ملی، در دل طبیعت کمپ بزنید و از طبیعت زیبای نروژ لذت ببرید.

راهنمای سفر به نروژ

هزینه مواد خوراکی و غذایی در نروژ

راهنمای سفر به نروژ شامل تمام نکاتی است که مسافران برای سفر به این کشور لازم دارند بدانند. غذاها در نروژ برای مسافران بین المللی تا حدی گران‌ محسوب می شوند. یکی از  بهترین راه ها این است که مواد اولیه غذا را تهیه کرده و خودتان غذا درست کنید تا هم‌ از سلامت آن‌ مطمئن باشید و هم‌ هزینه کمتری را متحمل شوید.

راهنمای سفر به نروژ

مناطق توریستی و تفریحی در نروژ

در این راهنمای سفر به نروژ سعی شده تا بهترین‌ پیشنهاد ها در اختیار شما مسافران‌ قرار گیرد تا بهترین‌ سفر را تجربه کنید. هزینه های لازم‌ برای مکان‌های تفریحی و توریستی را می توان بسیار پایین‌ آورد. راه حل پیشنهادی راهنمای سفر به نروژ در این‌ قسمت، گرفتن کارت ‌گردشگری است. کارت گردشگری کارتی برای مسافران و توریست هاست و برای برخی مکان‌های تفریحی و سفرهای کوتاه مدت قابل استفاده است. با استفاده از این ‌کارت ها گاها می توانید هزینه های تفریحی و توریستی و قیمت بلیت را حتی تا حد رایگان شدن‌ پایین بیاورید .

پیش خرید کردن بلیت ها در سفر به نروژ

شما می توانید با کمک راهنمای سفر به نروژ و تحقیق درباره مکان‌های تفریحی یا دیدنی و غیره جاهایی را که دوست دارید ببینید انتخاب کنید و برنامه ریزی نسبتا منظمی برای سفر خود انجام دهید و به این شکل برخی از هزینه های حمل و نقل ، بلیت های مکان های دیدنی یا تفریحی و غیره را می توانید از قبل پیش خرید فرمایید. راهنمای سفر به نروژ این راه را به شما پیشنهاد می کند به این دلیل که بلیت های لحظه آخری همیشه هزینه های بسیار بالایی دارند و شما نباید سفر و زمان و انرژی خود را تنها به خاطر بالا بودن هزینه ها از دست بدهید.

راهنمای سفر به نروژ

برخی از مکان‌های تفریحی و گردشگری به پیشنهاد راهنمای سفر به نروژ

پدیده آب دره یا فیورد از پدیده های زیبایی است که در کرانه های نروژ بسیار دیده می شود. می توانید حداقل یک‌ روز کامل را در آب دره گیرانگر بگذرانید و تمام‌ مدت از هوا و منظره لذت ببرید و این مورد از پیشنهادات ویژه این راهنمای سفر به نروژ است.
پارک های ملی از طبیعت های بکر نروژ است که اگر به طبیعت علاقه مند باشید قطعا از حضور در این پارک ها لذت می برید. گونه های مختلف گیاهی و جانوری را می توانید در این پارک ها ببینید. از پیشنهادات بعدی راهنمای سفر به نروژ دیدن شفق قطبی در ترومسو است. در زمان های نزدیک به امکان‌ مشاهده شفق قطبی، معمولا از ماه نوامبر به بعد و در سردترین روزهای سال، می توانید در شمالی ترین شهر نروژ یعنی ترومسو به نظاره شفق قطبی در نروژ بپردازید و از این منظره لذت ببرید. گردشگران زیادی سالانه به این مرکز شفق قطبی سفر می کنند.

‌ورزشهای زمستانی نیز از تفریحات بسیار ویژه نروژ هستند. همچنین در راهنمای سفر به نروژ به شما پیشنهاد می کنیم حتما از اسلو، پایتخت نروژ تروندهایم و برگن دیدن کنید. همچنین بازار ماهی که پرفروش ترین بازار ماهی در اروپاست، را نیز حتما ببینید. در نهایت از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید گشتن در قصر سلطنتی است که در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده و اگر بتوانید در زمان رژه نگهبانان از آن دیدن کنید یکی از جذاب ترین رژه های نظامی و تشریفاتی عمر خود را خواهید دید.

راهنمای سفر به نروژ

بررسی نوع حمل و نقل و رفت و آمد در راهنمای سفر به نروژ

اگر از قبل با خرید کارت گردشگری و پیش خرید بلیت ها به فکر رفت و آمدهای خود نباشید، بخش اعظمی‌ از هزینه های سفرتان را با توجه به برآورد های این راهنمای سفر به نروژ، صرف رفت و آمد و حمل و نقل کرده اید. در صورتی که بخواهید از شهری به شهر دیگر سفر کنید، اگر از قبل بلیت تهیه کنید می توانید با قیمت بسیار مناسب با قطار و اتوبوس و یا وسایل نقلیه عمومی دیگر شهرهای مختلف را ببینید. و البته کارت های یک‌ هفته ای توریستی نیز واقعا کمک به سزایی در کاهش هزینه های حمل و نقل می کنند چه درون شهری و چه بین شهری.

نکته کلی تری که درباره اقدام به سفر به نروژ وجود دارد و در راهنمای سفر به نروژ باید بررسی شود، نوع دریافت ویزای شماست. با توجه به وجود محدودیت ها، بهترین راه برای اقدام به سفر توریستی به این‌ کشور این است که با دعوتنامه از سوی یکی از دوستان یا آشنایان و اقوام‌خود ویزا دریافت کنید. البته اگر ویزای شنگن داشته باشید کار شما بسیار آسان تر می شود. اما حتما از پرتال سفارت نروژ اطلاعات لازم و اقدامات لازم را برای دریافت ویزای خود دنبال کنید. برای سفر به نروژ نیز می توانید از انواع تورهای مسافرتی استفاده کنید. راهنمای سفر به نروژ، در عین‌حال به شما کمک‌ می کند که بتوانید به طور مستقل و حتی‌ به تنهایی با داشتن ‌اطلاعاتی تقریبا  کافی، به کشور نروژ سفری خاطره انگیز و لذت بخش را تجربه کنید و در طی سفر خود با مشکل مواجع نشوید.

تهیه بلیت ، پرواز و فرودگاه برای سفر از ایران به نروژ

برای پرواز از ایران به نروژ، می توانید از ایرلاین های مختلف مانند ترکیش ایرلاین، پگاسوس، هواپیمایی امارات،هواپیمایی قطر، ایر فرانس،کی ال ام و برخی دیگر از ایر لاین‌ها پرواز خود را انجام دهید. البته برای مثال اگر پروازتان با ترکیش باشد، در فرودگاه آتاتورک یا صبیحه گوکچن توقف خواهید داشت و سپس به سمت اسلو، پایتخت نروژ سفر را ادامه می دهید. در واقع هاب پرواز شما در فرودگاه های اصلی این ایرلاین ها می باشد.
شما می توانید با خرید بلیت به صورت مستقل و یا با استفاده از تورهای مسافرتی به نروژ سفر کنید که این‌تورها نیز از شرکت های هواپیمایی مختلف قابل خرید هستند.
برای سفر به نروژ میتوانید از فرودگاه امام‌ خمینی (ره) در تهران سوار هواپیمای خود شوید و تهران را به مقصد اسلو، نروژ ترک‌ کنید.