اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت فنلاند

در این مطلب بران شدیم تا شما عزیزان را با وقت سفارت فنلاند آشنا کنیم. به علت اینکه کشور فنلاند عضو پیمان شینگن است بنابراین چنانچه قصد سفر به این کشور را دارید باید نسبت به اخذ وقت سفارت فنلاند اقدام کنید. اخذ این ویزا دارایب مراحلی می‌باشد که تعیین وقت سفارت فنلاند مهم‌ترین و اولین آن می‌باشد.

اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت فنلاند

کشور فنلاند

فنلاند از شمالی‌ترین کشورهای اروپاست که پایتخت آن شهر هلسینکی می‌باشد. جمعیت این کشور نزدیک به چهار و نیم میلیون است و مردم این کشور به زبان‌های سوئدی و فنلاندی صحبت می‌کنند. واحد پولی این کشور یورو است. دین اکثر مردم فنلاند مسیحیت می‌باشد. کیفیت زندگی مردم در فنلاند از سطح بالایی برخوردار است. ماه آگوست از مناسب‌ترین ماه‌ها برای سفر به فنلاند است. هوا در این ماه‌ها طبق میانگین آماری 17 درجه سانتی گرا می‌باشد. از جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به خیابان مانرهایم، موزه‌ی ملی فنلاند، استادیوم المپیک هلسینکی، پارک مرکزی، منطقه‌ی Hietaniemi، کلیسای صخره‌ای، سیومنلینا (Suomenlinna)، موزه‌ی آکسلی گالن-کاللا، جزیره سوراساری، میدان سنا و … اشاره کرد. دیدن این جاذبه‌های زیبا مسلا خالی از لطف نیست و می‌تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان آورد.

سفر به کشور فنلاند

در مطالب بالا شما تا حدودی با کشور فنلاند آشنا شدید. لازم به ذکر است که فنلاند یکی از بهترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی می‌باشد. هرساله متقاضیان با اهداف مختلفی به این کشور سفر می‌کنند برای مثال فنلاند با داشتن اقتصاد قوی و پویا هرساله مقصد بسیاری از تجار بوده است. ناگفته نماند فنلاند کشور بسیار زیبا و دیدنی بوده که می‌تواند مقصد خوبی برای سفرهای توریستی شما باشد چنانکه همواره این‌گونه بوده است و همه‌ساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. نکته مهم در سفر به فنلاند انجام مراحل این امر می‌باشد که برای مثال اولین قدم تعیین وقت سفارت فنلاند می‌باشد تا شما بتوانید به کشور فنلاند سفر کنید. در این مطلب مراحل رزروقت سفارت فنلاند برای شما شرح داده می‌شود تا بادانش و اطلاعات کافی اقدام به این کار کنید.

سفر به کشور فنلاند

وقت سفارت فنلاند چیست؟

همان‌طور که می‌دانیم برای سفر به کشورهای دیگر نیاز به رزروقت سفارت آن کشور داریم تا مقدمات سفر را برنامه‌ریزی کرد.در اینجا قصد توضیح در مورد وقت سفارت فنلاند راداریم. همان‌گونه که گفتیم کشور فنلاند همه‌ساله شاهد ورود مسافران بسیاری از کشورهای مختلف است که با اهداف مختلف به این کشور سفر می‌کنند. برای این کار ابتدا باید وقت سفارت فنلاند تعیین شود سپس روز مصاحبه به شما اعلام می گرد و می‌توانید تمام مراحل اخذ ویزا را انجام دهید. به‌طورکلی باید گفت که تعیین وقت سفارت فنلاند ابتدایی‌ترین قدم در مسیر سفر به این کشور و اخذ ویزای آن است.

نحوه دریافت وقت سفارت فنلاند

سؤالی که همواره از سوی متقاضیان پرسیده می‌شود این است که چطور باید وقت سفارت فنلاند را رزرو کرد. رزروقت سفارت فنلاند همچون دیگر کشورهای اروپایی می باش. شما از طریق چند روش می‌توانید این کار را به انجام برسانید وقت سفارت فنلاند را رزرو نمایید. اولین روش مراجعه حضوری خود شخص متقاضی به سفارت فنلاند و اقدام برای رزرو این وقت می‌باشد. دومین روش و آسان‌ترین راه برای رزروقت سفارت فنلاند اقدام از طریق اینترنت و روش آنلاین اقدام به این امر مهم کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت روش آنلاین صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما می‌باشد. شماره‌های سفارت در ادامه ذکر خواهد شد و شما می‌توانید برای به دست آوردن پاسخ سؤالات خود در رابطه با وقت سفارت فنلاند ویزای فنلاند با سفارت تماس بگیرید.

آدرس سفارت فنلاند در تهران

آدرس سفارت فنلاند: تهران، خیابان شریعتی، خیابان میرزا پور، خیابان حدادیان، پلاک ۲ می‌باشد. ساعت کاری کنسولگری از ساعت 9 الی 12 می‌باشد برای رزروقت سفارت فنلاند باید بین این ساعات که گفته شد به سفارت مراجعه کنید. البته اشخاص متقاضی رزروقت سفارت فنلاند قادر هستند با استفاده از سایت سفارت فنلاند وقت سفارت فنلاند را تعیین نمایند.

وب‌سایت: http://www.finland.org.ir . در بین این ساعات 13:30 تا 15:30  سفارت پاسخگوی تماس‌های تلفنی خواهد بود شما می‌توانید در این زمان‌ها با سفارت تماس حاصل نمایید و سؤالات خود را در رابطه با وقت سفارت فنلاند بپرسید. شماره دورنگار: 22236230-021 و شماره تلفن سفارت فنلاند  23512250-021 می‌باشند.

اقدامات و نکات لازم برای دریافت وقت سفارت فنلاند

همان‌گونه که توضیح داده شد برای ورود به خاک کشور فنلاند باید اقداماتی انجام شود تا بدون دردسر و راحت به فنلاند سفر کرد. همان‌طور که گفتیم روش‌های مختلفی برای وقت سفارت فنلاند وجود دارد و می‌توانید از هر روشی که می‌خواهید اقدام کنید. پس‌ازاینکه وقت سفارت فنلاند برای شما رزرو شد شما وارد مرحله مصاحبه خواهید شد و در این مرحله از متقاضیان دلیل و هدف سفر آن‌ها پرسیده می‌شود. بعدازاین مرحله مدارک از شما تحویل گرفته می‌شود و موردبررسی قرار خواهد گرفت. که در بخش‌های بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد. همان‌طور که می‌دانیم سفر به کشورهای اروپایی ازجمله فنلاند دشواری‌های خود را دارد و باید مدارک معتبر و محکمی برای سفر خود داشته باشید در غیر این صورت ممکن است شانس کمتری داشته باشید.

استفاده از موسسه‌های حقوقی برای دریافت وقت سفارت فنلاند

در مطالب فوق روش دریافت وقت سفارت فنلاند را شرح دادیم. در برخی موارد اشخاص محدودیت زمانی دارند وقت کافی برای رسیدگی شخصی  به امور مربوط به‌وقت سفارت فنلاند و یا ویزای آن را ندارند و دچار مشغله کاری زیادی هستند. به همین جهت آژانس‌های گردشگری و مؤسسات فعال در این زمینه آماده ارائه خدمات در رابطه با تعیین وقت و اخذ ویزا و سایر امور برای سفر به فنلاند می‌باشند. زمانی که از طریق مؤسسات و آژانس‌ها اقدام کنید شما فقط در روز مصاحبه و برای انگشت‌نگاری و انجام مصاحبه در سفارت حضور دارید و تمام مراحل پیشین به عهده کارشناسان این آژانس‌ها می‌باشد.

دریافت دعوت‌نامه از فنلاند

طی تمامی مراحلی که در بالا ذکرشده درنهایت به دریافت وقت سفارت فنلاند ویزای آن خواهد انجامید. برای اخذ ویزای فنلاند شما می‌توانید از روش‌هایی کمک بگیرید تا شانس خود را افزایش دهید. به‌عنوان‌مثال ارائه دعوت‌نامه از طرف اقوام و یا تجاری (از طرف کارفرمای فنلاندی ) می‌تواند یکی از مؤثرترین راه‌ها برای اخذ ویزای فنلاند باشد و شانس شمارا افزایش دهد. انواع دعوت‌نامه‌ها ازجمله  دعوت‌نامه‌های کاری، تجاری، تحصیلی، گردشگری بسیار می‌تواند در ویزای شدن شما مؤثر باشد. البته ناگفته نماند که داشتن دعوت‌نامه فنلاند از الزامات مدارک موردنیاز نیست.

بررسی تائید صلاحیت توسط سفارت فنلاند

همان‌طور که ذکر کردیم بعد از انجام مصاحبه در روز تعیین‌شده برای شما از طرف سفارت و تحویل مدارک شورایی در کنسولگری برای تائید صلاحیت یا رد درخواست شما تشکیل‌شده و مدارک شما موردبررسی قرا می‌گیرد و این شورا تصمیم می‌گیرد که درخواست ویزای شما برای فنلاند تائید و یا رد شود. و لازم به ذکر است که هرچه مدارک قوی‌تر و هدف قانع‌کننده‌تری برای سفر به فنلاند و درخواست ویزای آن داشته باشید شانس شما برای دریافت ویزا بالاتر خواهد رفت.

عملیات بعد از تائید صلاحیت توسط سفارت فنلاند

بعدازاینکه شورای سفارت مدارک و صلاحیت شمارا برای ورود به خاک فنلاند تائید کرد و ویزای فنلاند را دریافت کردید نوبت به انجام مراحل بعدی سفر می‌باشد. این مراحل عبارت‌اند از ارائه مدارک لازم، رزرو بلیت هواپیما ، تهیه واچر هتل و … می‌باشد همان‌گونه  که گفتیم نوع سفر و هدف شما در این مرحله تأثیرگذار خواهد بود.

مدارک لازم برای سفر به فنلاند

  • اصل گذرنامه  با حداقل شش ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس ۴*۶؛ عکس باید رنگی با زمینه‌ی سفید
  • بلیت رفت‌وبرگشت هواپیما
  • واچر هتل کانفرم شده
  • کپی کارت ملی
  • کپی از همه صفحات شناسنامه
  • مدارک دال بر تمکن مالی حداقل 8 میلیون تومان
  • امضا و اثرانگشت متقاضی.
  • فرم درخواست ویزا که باید به‌صورت تکمیل‌شده و تایپ‌شده باشد.

چنانچه به دنبال اخذ ویزای تجاری فنلاند هستید باید مدارک زیر را نیز تهیه کنید:.

  • مدارک تمکن مالی شما باید به زبان انگلیسی ترجمه‌شده باشد و مورد تائید بانک صادرکننده باشد.
  •  گذرنامه با حداقل یک صفحه سفید.
  • کپی شناسنامه، کارت ملی، رزرو هتل و پرواز حتماً باید روی برگه‌های جداگانه و در کاغذ  A4باشد.
  • همان‌طور که می‌دانید بعد از رزرو وقت سفارت فنلاند باید در روز مقرر مدارک خود را کامل و بدون نقص به افسر سفارت ارائه دهید.

مراحل دریافت ویزا

مراحل دریافت ویزا به‌صورت زیر می‌باشد:

ابتدا شخص متقاضی ویزای فنلاند باید فرم درخواست ویزا را به‌صورت آنلاین که در سایت سفارت وجود دارد تکمیل کرده و بعد از طریق تقویم داخل  سایت وقت سفارت موردنظر خود را انتخاب کرده و درخواست آن را ارسال نماید. سفارت بعد از تائید وقت سفارت فنلاند روز مصاحبه را برای متقاضی ایمیل خواهد کرد. در روز مقرر شما باید مدارک خود را کامل و بدون کمبود تحویل دهید. در این روز از متقاضی مصاحبه و انگشت‌نگاری به عمل می‌آید.

پس از طی این مراحل چنانچه صلاحیت شخص درخواست‌کننده ویزا  توسط پلیس مهاجرت تائید شود، گذرنامه شخص و باقی مدارک به کنسولگری فنلاند ارسال‌شده ویزا صادر می‌شود. بسیار مهم است که در مصاحبه باصداقت کامل پاسخ افسر را بدهید و هرگز دیر نکنید و حتی پیش از  زمان تعیین‌شده در محل سفارت حضورداشته باشید. چرا که تأخیر وجه خوبی از شما به نمایش نخواهد گذاشت و شانس شمارا پایین خواهد آورد.

مراحل دریافت ویزا به‌صورت زیر می‌باشد:

هزینه اخذ ویزا و سفر به فنلاند

عوامل مختلفی در تعیین هزینه‌های ویزا مؤثر است. به‌عنوان‌مثال اینکه ویزای شما یک با ورود یا چند بار ورود باشد، موقت و یا دائم باشد در هزینه‌های شما تفاوتی ایجاد می‌کند. علاوه برای هزینه دریافت ویزا تعیین وقت سفارت فنلاند نیز هزینه‌ای دارد که باید پرداخت شود.

هنگامی‌که به کشور فنلاند سفر می‌کنید هزینه‌ها فقط شامل وقت سفارت و یا ویزا نیست بلکه در طی سفر خود هزینه‌هایی دارید که باید پرداخت شود این هزینه‌ها شامل تأمین امکانات رفاهی، تفریحی ، اقامتی همانند هزینه هتل ، خوراک و … می‌شوند. لازم به ذکر است این هزینه‌ها بسته به درجه کیفیت آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد. توصیه ما به شما در سفر به فنلاند برای کاهش هزینه‌ها رزرو هتل‌های ارزان‌قیمت و انتخاب رستوران‌ها باقیمت پایین‌تر می‌باشد.

انتخاب فروشگاه‌های مواد غذایی باقیمت پایین‌تر برای خرید نیز گزینه‌ای دیگر برای داشتن اقامتی ارزان در فنلاند است . حتی در زمان‌هایی دیده‌شده که افراد برای صرفه‌جویی در هزینه در برون شهرها کمپ برپا کرده و در آن‌ها اقامت می‌کنند. همچنین شما از طریق سایت کوچ سرفینگ نیز می‌توانید اقامتگاه رایگان برای خود پیدا کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و از خدمات راهنمای محلی نیز در طول اقامت استفاده کنید.

انواع ویزای فنلاند

ویزای فنلاند نیز همچون کشورهای دیگر دارای انواع مختلفی می‌باشد که شامل ویزای کاری و تجاری ، ویزای تفریحی و توریستی ، ویزای دیدار اقوام و اعضای خانواده و … می‌شود. این ویزاها در انواع یک‌بار ورود ، دو بار ورود و چند بار ورود برای متقاضی صادر می‌شوند. لازم به ذکر است این ویزاها هزینه‌های متفاوتی دارند.

انواع ویزای فنلاند

نکات مهم در دریافت وقت سفارت فنلاند

کسب اطلاعات درباره کشور مقصد از ملزومات هر سفری است در این بخش برآن شدیم تا شمارا با نکات مهم سفر به فنلاند آشنا کنیم تا در این کشور اقامت خوب و راحتی داشته باشید. برای مثال شماره اضطراری کشور فنلاند شماره 112 و کد کشور فنلاند +358 می‌باشد.  شدت برق این کشور 230 ولت و 50 هرتز است. اگر در رابطه با شارژ موبایل و یا لپ‌تاپ خود نگران هستید باید بدانید که دوشاخه‌های کشور فنلاند از نوع F  می‌باشد.

ساعت کشور فنلاند یک ساعت و نیم از ما عقب‌تر است. زبان رسمی مردم فنلاند، فنلاندی و سوئدی است واحد پولی آن‌ها یورو می‌باشد.  میانگین درجه هوا در فنلاند 17 درجه سانتی گراد می‌باشد و ماه آگوست بهترین زمان برای سفر به فنلاند می‌باشد.

نکات مهم در دریافت وقت سفارت فنلاند

بحث پایانی

و در پایان باید از قوانین کشور مقصد که در اینجا کشور فنلاند می‌باشد اطلاعاتی کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. در ابتدا دقت کنید که در روز مصاحبه دیر نکنید و زودتر از  وقت سفارت فنلاند در سفارت حضورداشته باشید. در وقت مصاحبه به سؤال‌های افسر جواب‌های کوتاه و صریح و صادقانه دهید از توضیح زیاد بپرهیزید. استرس نداشته باشید و با اعتمادبه‌نفس کامل ، تماس چشمی، اطلاعات درست و کافی به سؤالات پاسخ دهید. ترک کشور فنلاند در موعد مقرر و تاریخ گفته‌شده در ویزا بسیار مهم می‌باشد زیرا که در صورت رعایت نکردن این مسئله کار شما خلاف قانون تلقی شده و جریمه به دنبال خواهد داشت. پیش از سفر به فنلاند از قوانین و مقررات این کشور کاملاً مطلع شوید تا مشکلی طی سفر نداشته باشید. امید است که بامطالعه این متن با روند تعیین وقت سفارت فنلاند به‌طور کامل آشنا شوید و برای اخذ ویزای فنلاند مشکلی نداشته باشید.