اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت سوئیس

همچون کشورهای دیگر اروپایی برای سفر به سوئیس باید ویزای سوئیس را دریافت کنید. برای اخذ ویزای سوئیس باید توجه داشت که  نیاز به رزرو وقت سفارت سوئیس دارید. در این متن روند اخذ ویزای سوئیس و روال کار را به‌طور کامل شرح خواهیم داد و به سؤالات احتمالی که با آن‌ها مواجه خواهید شد پاسخ صریح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت سوئیس

علت لزوم وقت سفارت سوئیس

مراحلی وجود دارد که برای اخذ ویزای سوئیس باید با دقت تمام طی شود . در مرحله اول باید متناسب با ویزای درخواستی خود مدارک لازم را تهیه و تکمیل نمایید و درصورتی‌که نیاز به دعوت‌نامه دارید حتماً در این مورد دقت لازم را داشته باشید. بعد از تهیه مدارک صحیح و کامل باید نسبت به تعیین وقت سفارت سوئیس اقدام کنید.

وقت سفارت سوئیس چیست؟ برای اینکه قادر باشید از کشور خود خارج شوید و وارد خاک کشور سوئیس شوید باید در روز مصاحبه شانس خود را برای اخذ ویزا صد در صد کنید. به‌صرف اینکه شما مدارک لازم برای اخذ ویزا را تهیه کنید  ویزا برای شما صادر نمی‌شود. پس ابتدا وقت سفارت سوئیس را رزرو کنید. همان‌گونه که از نام وقت سفارت سوئیس پیداست بدین معناست که از سمت سفارتخانه سوئیس زمانی برای انجام مصاحبه با شخص متقاضی و انگشت‌نگاری برای شخص در نظر گرفته می‌شود. به همین منظور باید متقاضی درخواست وقت سفارت سوئیس را به سفارت بدهد و این‌یکی از مهم‌ترین مسائل در روند دریافت ویزا هست.

اولین گام برای تعیین وقت سفارت سوئیس

چنانچه قصد رزرو وقت سفارت سوئیس را دارید وارد سایت سفارت سوئیس شوید و فرم درخواست وقت را به‌دقت و با صبر و حوصله با اطلاعات صحیح پرکنید و به تمام سؤالات پاسخ درست و کاملی دهید هیچ سؤالی نباید بی‌پاسخ بماند، اگر جواب سؤالی را نمی‌دانید فیلد را خالی نگذارید بلکه اطلاعات خود را افزایش دهید تا بتوانید سؤالات را پاسخ دهید. پس از واردکردن اطلاعات شخصی خود داخل این فرم و اطمینان از صحت آن نوبت به واردکردن هدف شما از این سفر و اثبات اینکه هدف سفر شما منطقی و معقول هست. اهداف سفر به سوئیس مهم‌ترین بخشی است که از شما در روز مصاحبه در مورد آن سؤالات گوناگون می‌شود. پس بدون پرده‌پوشی و واضح به سؤالات پاسخ دهید.

پس  از تکمیل فرم باید آن را به آدرس ایمیلی که در سایت سفارت آمده ارسال کنید. ظرف مدت 3 الی 7 روز پاسخ ایمیل شما با ایمیلی از سفارت داده می‌شود که به شما نشان خواهد داد که فرم درخواست شما تائید و یا رد شده، چنانچه درخواست شما تائید شده باشد تاریخی برای شما معین‌شده که مصاحبه برای شما آن روز انجام خواهد شد. تا به این مرحله شما مراحل اخذ وقت سفارت سوئیس را انجام داده‌اید. حال کمی دقیق‌تر می‌شویم.

بررسی قوانین وقت سفارت سوئیس

اطلاعات بیومتریک امروزه از مهم‌ترین مسائل در تعیین وقت سفارت سوئیس هست.

مراحل ثبت اطلاعات بیومتریک روند اخذ ویزا را با چه تغییراتی روبرو می‌کند؟

انگشت‌نگاری درواقع همان اطلاعات بیومتریک است که از متقاضی گرفته می‌شود.از سال 2012 سفارت سوئیس روی این مسئله (ثبت اطلاعات بیومتریک) تأکید زیادی داشته و به‌دقت این مرحله را انجام می‌دهد. پیش‌ازاین سال روی این مسئله حساسیتی وجود نداشت. پس می‌دانیم که برای اخذ ویزای سوئیس از نوع C نیاز به انگشت‌نگاری هست.

اشخاصی که به دنبال ادامه تحصیل در سوئیس هستند و یا قصد اقامت دائم در سوئیس رادارند باید ویزای نوع D را درخواست کنند که برای این نوع ویزا نو متقاضیان زیر سن 12 سال نیاز به انگشت‌نگاری و یا همان ثبت اطلاعات بیومتریک نمی‌باشد.

بررسی قوانین وقت سفارت سوئیس

شرایط جدید وقت سفارت سوئیس

در ابتدا تمام کسانی که متقاضی دریافت ویزای سوئیس هستند حتی کودکان زیر 12 سال باید به‌صورت مجزا اقدام به تعیین وقت سفارت سوئیس می‌کردند اما قوانین جدید این سفارت تعیین کرده که افراد زیر 12 سال سن نیازی به انگشت‌نگاری و حضور در محل سفارت در روز مصاحبه ندارند پس‌نیازی به اقدام جداگانه برای تعیین وقت سفارت ندارند اما لازم به ذکر است تبصره‌هایی باری شرایط ویژه وجود دارد که طی آن تمامی افراد متقاضی باید در محل سفارت حضور پیدا کنند. باید گفت که کلاً هر کس باید شخصاً به سفارت مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهد.

چنانچه به هر دلیل اثرانگشت شما در روز مصاحبه در سفارت تائید نشود نگران نشوید می‌توانید ظرف مدت 5 دقیقه به یک شعبه تصویربرداری رفته و اثرانگشت خود را اسکن کنید و این اسکن را به سفارت تحویل دهید .مسائل مربوط به اطلاعات بیومتریک بسیار مهم و حائز اهمیت هست به‌گونه‌ای که دستگاهی در محل سفارت وجود دارد تا در روز مصاحبه اثرانگشت شما مجدد تست می‌شود، اگر شخص متقاضی اثرانگشت خود را اشتباه وارد کند و یا از اطلاعات بیومتریک شخص دیگری استفاده کند باید برای همیشه با ویزای سوئیس خداحافظی کند و یا حتی ممکن است دیگر قادر به اخذ ویزای شینگن نباشد.

شرایط تعیین وقت سفارت سوئیس برای افراد غیر تهرانی

ازآنجاکه سفارت کشور سوئیس در شهر تهران هست برای متقاضیان ویزای سوئیس این سؤال پیش می‌آید که باید چه‌کار کنند. چطور باید در سفارت حضورداشته باشند و یا از حضور در سفارت معاف هستند؟ باید بگوییم که به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست! باید بدانید که هر شخص درخواست‌کننده ویزای سوئیس بالای 12 سال باید خود شخصاً در سفارت حاضر شود و مراحل را طی کند و نماینده از جانب متقاضی ویزا به‌هیچ‌وجه پذیرفته نمی‌شود.

به همین علت در زمان تکمیل فرم درخواست وقت سفارت سوئیس برای شما این امکان فراهم‌شده تا از تقویم تاریخی را برای روز مصاحبه پیشنهاد کنید و مسئولین این زمان را بررسی  و در صورت امکان همان تاریخ را برای متقاضی ثبت خواهند کرد. باید بدانید که هیچ تضمینی برای تائید تاریخ پیشنهادی شما وجود ندارد اما سفارت سعی خواهد کرد که پیشنهاد شما نیز در نظر گرفته شود. سعی کنید هرچه سریع‌تر به این عمل اقدام کنید.

هزینه تعیین وقت سفارت سوئیس

سؤالی که بارها و بارها توسط مسافرین پرسیده می‌شود این است که آیا انگشت‌نگاری شامل هزینه هست یا نه ؟ پاسخ این سؤال این است که برای ثبت اطلاعات بیومتریک نیازی به پرداخت هزینه نمی‌باشد و دریافت هرگونه هزینه در این خصوص غیرقانونی هست. باید بدانید که هزینه صدور ویزا مقدار ثابتی هست و به‌صورت دوره‌ای او با قوانین خاصی افزایش می‌یابد و شما می‌توانید به‌راحتی از نرخ این قیمت‌ها مطلع شوید. دقت داشته باشید که برای تعیین وقت سفارت سوئیس نیازی به‌به دادن هزینه اضافه‌ای نیست و فقط کافی است که فرم مربوطه را به‌دقت تکمیل کنید آن را به آدرس ایمیل سفارت ارسال کرده و منتظر بمانید.

سعی کنید که در تلاش اول فرم را به‌دقت پرکنید و دچار خطا نشوید زیرا که در صورت سعی مجدد در ارسال ایمیل باید جریمه را پرداخت کنید تا صفحه موردنظر برای شما باز شود. باید بدانید که مراحل ثبت مشخصات بیومتریک در سفارت به‌طور کامل برای شما شرح داده خواهد شد و چنانچه پوست دستتان آسیب‌دیده باشد مراحلی در سفارت برای شما طی خواهد شد تا بتوان اثرانگشت شمارا ثبت کرد که هیچ آسیبی به متقاضی نخواهد زد.

بررسی مدارک وقت سفارت سوئیس

در نظر داشته باشید که بیمه درمانی مسافرتی از مدارک بسیار مهم هست که باید در بیم مدارک تحویلی به سفارت موجود باشد.این بیمه مسافرتی برای کشورهای عضو معاهده شینگن باید به ارزش بالغ‌ بر 30 هزار یورو باشد.  البته این مبلغ قابل‌تغییر است.بیمه مسافرتی برای تمامی افراد حتی کودکان کمتر از یک سال نیز باید صادر شود. این بیمه برای مسافران جهت درمان و در صورت لزوم انتقال به کشور خود و فوت مسافر صادر می‌شود چنانچه شخص تمامی مدارک موردنظر را تهیه کند و از بیمه مسافرتی غافل شود مطمئن باشد که درخواست وی تائید نخواهد شد.

در هیچ صورتی نمی‌توانید از طریق تماس تلفنی با سفارت ارتباط برقرار کنید.فقط از طریق فرم می‌توانید سؤال‌های خود را مطرح کنید و منتظر باشید تا جواب ایمیل برای شما ارسال شود.

اصول وقت سفارت سوئیس

در این بخش به سؤالی که بارها پرسیده شده جواب می‌دهیم.

آیا این ویزا پس از دریافت تنها اجازه‌نامه ورود به خاک سوئیس هست؟

دقت داشته باشید که این‌یک قانون کلی است که با اخذ ویزای شینگن که ویزای سوئیس نیز جزء این دسته هست اجازه ورود به‌تمامی کشورهای حوزه شینگن هست که شامل 12 کشور اروپایی می‌شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که درخواست ویزای شینگن سوئیس زمانی برای شما صادر خواهد شد که متقاضی ویزا قصد داشته باشد بیشتر زمان سفر را در این کشور حضورداشته باشد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر توضیح دهیم باید بگوییم. تصور کنید که شما قصد دارید به کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن سفر کنید و تایم اقامت شما در کشورهای شینگن با تایم اقامت در کشور سوئیس یکی باشد در آن صورت باید ورود شما از کشور سوئیس باشد و شما قادر نخواهید بود از دیگر کشورهای عضو شینگن وارد اروپا شوید ( به سوئیس باید اولویت دهید). باید بدانید که این‌یک قانون کلی و مهم هست که در سال‌های اخیر موردتوجه است.

اصول وقت سفارت سوئیس

قوانین وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

چنانچه اقامت شما در کشور سوئیس بیشتر از دیگر کشورهای پیمان شینگن باشد و یا تایم اقامت شما در دیگر کشورها به یک اندازه باشد و سوئیس اولین مقصد شما برای ورود به اروپا باشد قادر خواهید بود از روش‌های ذکرشده نسبت به تعیین وقت سفارت سوئیس اقدام کنید.تمامی مدارک موردنیاز برای تعیین وقت سفارت سوئیس که باید در روز مصاحبه به افسر مربوطه ارائه شود باید به زبان انگلیسی و آلمانی و یا فرانسوی و ایتالیایی ترجمه‌شده باشد. مدارک ترجمه نشده مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

اقدامات پس از وقت سفارت سوئیس

لازم به ذکر است که بعد از تعیین وقت سفارت سوئیس باید در روز مصاحبه در محل سفارت حاضر شوید و غیبت در این روز پذیرفتنی نمی‌باشد. چنانچه مجوز لازم برای گرفتن روادید سوئیس را دارا باشید می‌توانید بدون رزرو وقت سفارت سوئیس به کنسولگری مراجعه کنید و با دردست داشتن مدارکی همچون فرم ، عکس رنگی و مجوزهای موردنیاز و پاسپورت و …به سفارت رفته و مدارک را ارائه شود. 48 ساعت برای پاسخ این درخواست زمان نیاز است.

بعد از 8 روز از ورود به خاک کشور سوئیس باید حضور خود را به پلیس اطلاع دهید و محل سکونت خود را به اداره ثبت اهالی شهر اعلام کنید. دقت داشته باشید که اجازه سکونت در سوئیس، تحصیل و یا اشتغال به کار طبق شرایطی خاص تعیین می‌گردد.

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

حداقل زمان برای صدور ویزای شما  3 ماه هست پس بجاست که 90 روز پیش از سفر اقدام به امور خود  برای اخذ ویزای سوئیس کنید. ناگفته نماند بهترین تایم اقدام برای وقت سفارت سوئیس هشت هفته کاری قبل از سفر می‌باشد. زیرا که در مواردی درخواست شما ممکن است گم شود در این صورت زمان کافی برای درخواست دوباره را دارید.

رد درخواست وقت سفارت سوئیس

چنانچه بعد از درخواست ویزا شرایط کاری و زندگی شما دچار تغییر شد دوباره از نو اقدام به درخواست ویزا و وقت سفارت سوئیس دهید. در این صورت تأخیری برای شما منظور نمی‌شود. اما شما باید بدانید که درخواست قبلی شما به چه علتی رد شده است. در حقیقت اینکه درخواست پیشین شما به چه علت تائید نشده باید بیشتر مورد دقت قرا بگیرد تا بتوانید اصلاحات مناسب را انجام دهید تا دوباره دچار مشکل نشوید.

رد درخواست وقت سفارت سوئیس

درخواست فوری وقت سفارت سوئیس

چنانچه قصد سفر متقاضی درمان بیماری و دلایل پزشکی باشد در مواردی خاص می‌توانید وقت سفارت فوری سوئیس را دریافت کنید. در این موارد نیز تمامی کشورهای عضو شینگن باید تائید این ویزا را انجام دهند و کشور سوئیس هیچ نفوذی ازین بابت ندارد و تعیین‌کننده تمامی اعضای شینگن هستند.

تأثیر دعوت‌نامه در وقت سفارت سوئیس

دعوت‌نامه سندی است که شخص دعوت‌کننده باید از سوئیس برای فرد درخواست‌کننده ویزا ارسال کند. هدف سفر شما باید در این برگه به‌وضوح قید شود. برگه را اسکن کنید و در بخش موردنظر داخل سایت سفارت آپلود کنید و در وقت رزرو وقت سفارت سوئیس ارسال کنید.در روز مصاحبه نیز این برگه باید همراه مدارک دیگر ارسال شود.

تصویری که از شخص درخواست‌کننده ویزا ارسال می‌شود باید حداکثر 6 ماه عمر داشته باشد و پس‌زمینه آن سفید و عرض آن 35-40 میلی‌متر باشد.

انواع وقت‌های سفارت سوئیس

در حالت عادی اگر شما درخواست رزرو وقت سفارت سوئیس را ارائه دهید بر طبق تجارب پیشین بین 7 تا 60 روز کاری  باید صبر کنید تا پاسخ ایمیل برسد و روز مصاحبه برای شما تعیین شود.

از مواردی که شخص نیاز به تعیین وقت سفارت سوئیس به‌صورت فوری دارد موارد پزشکی و مرگ هست. در این موارد شخص می‌تواند تقاضای و وقت سفارت سوئیس فوری دهد. در فرم درخواست وقت بخشی وجود دارد که شما در آن قسمت می‌توانید دلیل درخواست وقت فوری خود را ذکر کنید. در این صورت سفارت برای تعیین وقت سفارت شما اولویت قائل می‌شود.

در ویزای تجاری شخص متقاضی برای کار و مسائل اقتصادی به کشور سفرمی‌کند. بنابراین چنانچه حساب بانکی محکم و گردش مالی خوبی داشته باشید و دعوت‌نامه معتبر نیز در بین مدارک شما باشد شانس بیشتری خواهید داشت.

برای موارد توریستی کار کمی سخت می‌شود زیرا متقاعد کردن افسر سفارت به اینکه سفر شما برای گردش و تفریح هست و قصد بازگشت به کشور خود را در موعد مقرر دارید. اما عده‌ای معتقدند که این نوع ویزا راحت‌تر صادر می‌شود.

برای تعیین وقت سفارت در خصوص ویزای توریستی سوئیس عده‌ای عقیده دارند که این کار زمان‌بر است و اینکه افسر

کودکان زیر 12 سال باید رضایت‌نامه کتبی و محضری پدر و مادر یا قیم خود رابین مدارک تحویلی به سفارت داشته باشند. چنانچه کودک با یکی از والدین خود سفر می‌کند باید رضایت کتبی والدین دیگر خود را داشته باشد.

انواع وقت‌های سفارت سوئیس

جمع‌بندی در خصوص وقت سفارت سوئیس

با خواندن مطالب فوق به این نتیجه می‌رسیم که برای تعیین وقت سفارت سوئیس ملزم به رعایت قوانین و مقرراتی هستید که باید به‌دقت موردمطالعه قرار دهید. وقت سفارت سوئیس ادواری تعیین می‌شود و باید هر شخص برنامه‌ریزی درستی در قبال سفر خود وتعیین وقت و اخذ ویزا داشته باشد. چنانچه در زمان مقررشده سفارت برای شما جهت مصاحبه و انگشت‌نگاری نتوانستید در سفارت حضور پیدا کنید باید مجدداً اقدام به تعیین وقت سفارت سوئیس کنید. این کار هزینه و زمان شمارا به هدر می‌دهد پس سعی کنید در زمان مقرر از طرف سفارت برای شما در سفارت حضورداشته باشید.

در زور مصاحبه به سؤالات افسر پاسخ صریح و کوتاه دهید و از توضیح اضافه بپرهیزید.افسر مربوطه چندان تماسی به دانستن روال زندگی شما ندارد، مسئله مهم برای افسر مصاحبه‌کننده هدف سفر شما هست. پس تردید در هدف سفر شما از سوی سفارت باعث رد درخواست شما خواهد شد.