به گزارش راهنمای ایرانیان کانادا :  ونکوور از جمله شهرهای مهاجر پذیر کانادا است. نسبت مهاجران به این شهر بیشتر از سایر شهرهای کانادا مانند تورنتو می باشد. ثبت شرکت در ونکوور از قوانین ثبت شرکت در کانادا تبعیت میکند و همچنین یکی از چندین راه قانونی برای اخذ اقامت کشور کانادا محسوب می شود.

انواع شرکت در ونکوور

انواع شرکت در ونکوور عبارتند از:

  • شرکت سهامی
  • شرکت مالکیت انحصاری
  • مشارکت

ثبت شرکت سهامی در ونکوور

ثبت شرکت سهامی یا Corporation در ونکوور، مشابه ثبت شرکت های سهامی عام و خاص در کشور ایران می باشد. در واقع این شرکت، از شخصیت های حقوقی محسوب می شود. ثبت شرکت در ونکوور از نوع سهامی، به تنهایی توسط یک نفر امکان پذیر نیست بلکه می بایست توسط دو نفر انجام پذیرد. افراد زیادی که قصد ثبت شرکت در ونکوور را دارند، این نوع شرکت را انتخاب می نمایند. البته ثبت این نوع شرکت در ونکوور، هزینه زیادی نیاز دارد.

ثبت شرکت مالیات انحصاری در ونکوور

یکی دیگر از انواع شرکت در ونکوور، شرکت مالیات انحصاری است که در آن فرد و تجارت، یکی می باشد. به این معنی که شخص سرمایه گذار، خود مسئولیت کلیه ی قراردادها و امور تجاری را عهده دار می شود. اگر فردی قصد سرمایه گذاری و ثبت یک شرکت در ونکوور را داشته باشد و این نوع شرکت را انتخاب نماید، باید بداند که در صورت ورشکستگی شرکت ممکن است کلیه ی سرمایه ی خود را از این طریق از دست بدهد. ثبت شرکت در ونکوور از نوع مالکیت انحصاری، به دلیل تجمیع درآمد شرکت و شخص سرمایه گذار، افزایش مالیات را نیز در پی خواهد داشت.

ثبت شرکت در ونکوور

ثبت شرکت مشارکتی در ونکوور

واحد های تجاری و شرکت های مشارکتی در ونکوور مانند شرکت های تضمینی در کشور ما می باشند. ثبت شرکت در ونکوور، از نوع مشارکتی نیز وجود حداقل دو نفر را الزامی می سازد. این شرکت ها، مسائل حقوقی پیچیده ای دارند و اغلب افراد به اتفاق همسر خود برای ثبت این نوع شرکت در ونکوور اقدام می نمایند. ثبت شرکت مشارکتی نسبت به ثبت شرکت مالکیت انحصاری دشوار تر خواهد بود. ضرر و زیان حاصله از فعالیت شرکت مشارکتی بین کلیه شرکای شرکت، تقسیم می شود.

شرایط کلی برای ثبت شرکت در ونکوور

 متقاضیان خارجی ثبت شرکت در ونکوور، می بایست، به منظور ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور کانادا، از دولت فدرال، کسب اجازه نمایند. در واقع این امر مستلزم دریافت مجوز از سوی دولت کانادا می باشد.، کلیه امور مربوطه از جمله هویت صاحبان سهام و ذی نفعان و هم چنین حق رأی آن ها بر اساس قوانین خاصی، تعیین شده است. شرایطی که در گذشته برای ثبت شرکت در ونکوور لحاظ شده بود، به اتباع خارجی مقیم کانادا که حتی بیش از بیست و پنج درصد سهام شرکت های مالی فدرال را دارا بودن، حق رأی نمی داد. این در حالی بود که اتباع کانادایی به راحتی و تنها با داشتن ده درصد سهام از این امتیاز، برخوردار بودند. اما در سال های اخیر و بنا به مذاکرات سازمان جهانی تجارت، این شرایط سخت گیرانه در مورد اتباع خارجی متقاضی ثبت شرکت در کانادا، رو به اعتدال رفت و این محدودیت ها کم رنگ تر شد. خوشبختانه این محدودیت ها در بانک های خارجی نیز لغو گردید. بنا به شرایط اتخاذ شده ی کنونی، اتباع خارجی در ونکوور این حق را دارند که مانند شهروندان کانادایی، در کلیه ی مراجع قضایی این کشور، طرح دعوی نمایند.

مراحل ثبت شرکت در ونکوور

افرادی که قصد ثبت شرکت در ونکوور را دارند، قبل از انجام هر کاری می بایست نوع شرکت و کسب و کار خود را تعیین نمایند. در این راستا لازم است که با توجه به نوع شرکت در ونکوور، اطلاعات کافی در مورد سود دهی و مباحث مالیاتی را از طریق مراجع مرتبط و آگاه، جویا شوند. کلیه شرایط ثبت شرکت در ونکوور را نیز لازم است بررسی نمایند. سپس باید برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ونکوور اقدام نماید. یکی از مراحل مهم در ثبت شرکت در ونکوور، عنوان مناسب و قابل پذیرش برای شرکت می باشد.چرا که این امر، نیز مستلزم شرایط خاص خود می باشد. انتخاب نام تجاری برای ثبت شرکت در ونکوور، بخشی از تکمیل اساسنامه ی شرکت است که تنها به مدت سه ماه فرصت دارد. اساسنامه مربوط به ثبت هر شرکتی در کانادا شامل مواردی از جمله، نام شرکت، مدیریت شرکت و سهم هر یک از شرکا، مسئولیت های مربوطه، چگونگی انتقال سهام، شرکت های وابسته و … می باشد. انجام معاینات پزشکی و اثبات عدم سوء پیشینه قبل از سفر به ونکوور، از دیگر مراحل لازم برای ثبت شرکت در ونکوور می باشد.

مراحل ثبت شرکت در ونکوور

مزایای ثبت شرکت در ونکوور

ثبت شرکت در ونکوور به واسطه ی ایجاد فرصتی برای بهره وری از امکانات کشور توسعه ی یافته ی کانادا، از مزایای بسیاری برخوردار می باشد. ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ونکوور، می تواند دلیل قانع کننده برای دریافت پاسخ مثبت به درخواست ویزای کانادا و هم چنین کسب اقامت در این کشور باشد. هم چنین با ثبت شرکت در ونکوور و پس از گذشت مدت زمان معین، می توان پاسپورت کشور کانادا را دریافت نمود. بدین ترتیب، می توان به راحتی به کشورهای اروپایی سفر کرد و از امکانات آن ها بهره برد. بیمه ی خدمات درمانی رایگان به صورت مادام العمر نیز از دیگر مزایایی است که با سرمایه گذاری در ونکوور می توان کسب کرد. بهره مندی از تخفیفات مالیاتی، که یک امتیاز بسیار مهم محسوب می شود نیز از مزایای دیگر ثبت شرکت در ونکوور خواهد بود.

ثبت شرکت در ونکوور، فرصتی عالی برای خانواده ی شخص سرمایه گذار

علاوه بر مزایایی که در رابطه با سرمایه گذاری در ونکوور، بیان شد، باید گفت که این سرمایه گذاری می تواند، فرصت مناسبی برای خانواده ی سرمایه گذار نیز باشد. چرا که ونکوور، مقیمان ایرانی بسیاری دارد و خانواده ها می توانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. از طرفی فرزندان آن ها نیز از کلیه ی امکانات تحصیلی رایگان در ونکوور بهره مند خواهند شد. خانواده ی سرمایه گذار نیز با کسب اقامت دائم وی می توانند اقامت دائم کانادا را کسب نمایند و مشمول امتیازات ویژه ی آن شوند. هم چنین خانواده و همسر شخص سرمایه گذار می تواند، در ثبت شرکت با او همکاری نمایید و بدین ترتیب به عنوان یکی از شرکای شرکت، از سود حاصله از آن، بهره ببرد. حتی به عنوان حسابدار و دفتردار، نیز می توان از اعضای خانواده کمک گرفت.

هزینه ی ثبت شرکت در ونکوور

هزینه ی ثبت شرکت در ونکوور، از مهم ترین مسائل و لازمه ی انجام این کار می باشد. در واقع شخصی که تمکن مالی کافی برای ثبت شرکت در کانادا را نداشته باشد، نمی تواند برای دریافت ویزای کانادا، اقدام نماید. زیرا کلیه ی این امور توسط سفارت به طور کامل بررسی می شوند. اما در مجموع برای ثبت شرکت در ونکوور بسته به نوع شرکت (اعم از شرکت سهامی، مالکیت اختصاصی و یا مشارکتی) این سرمایه متفاوت خواهد بود. سرمایه ی لازم برای ثبت شرکت سهامی در ونکوور، بسیار بالا تر از هزینه ی ثبت دو شرکت دیگر می باشد. همان طور که اشاره شد، درآمد و مزایای این شرکت هم بیش تر از دو شرکت دیگر خواهد بود. به طور کلی متقاضی ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ونکوور باید حداقل 160000 دلار کانادا، سرمایه داشته باشد.

هزینه ی ثبت شرکت در ونکوور

البته این سرمایه تنها شامل پول نقد نمی باشد. بلکه سهام و ملک نیز می توانند جزو این دارایی محسوب شوند. اثبات این که این سرمایه از طریق قانونی، کسب شده است، نیز از وظایف متقاضی ثبت شرکت در کشور کانادا می باشد هم چنین سرمایه گذار ملزم است که مبلغ 800000 دلار کانادا را به مدت پنج سال، بدون دریافت هیچ گونه ی بهره، در اختیار دولت فدرال قرار دهد. البته می توان این کار را از طریق یکی از بانک های مورد تأیید دولت، نیز انجام دهد. که در این صورت 180000 دلار کانادا بهره ی بانکی، دریافت خواهد نمود. علاوه بر این هزینه ها، هزینه های جانبی دیگر در طی مراحل مختلف ثبت شرکت وجود دارد که متقاضی سرمایه گذاری در ونکوور باید آن ها را متحمل شود. ثبت شرکت ممکن است از طرف شهرداری، نیز نیازمند پیگیری هایی باشد که قطعاً این پیگیری ها هم، در بردارنده ی هزینه هایی خواهد بود.