ثبت شرکت در تورنتو

زندگی در کشور ثروتمند و توسعه یافته ای مانند کانادا، از اهداف بسیاری از افراد می باشد. ثبت شرکت در تورنتو، یکی از راه هایی است که دولت این کشور، به متقاضیان اقامت کانادا پیشنهاد می کند.

انواع شرکت در تورنتو

افرادی که متقاضی ثبت شرکت در تورنتو می باشند، با 3 گزینه‌ پیشنهادی رو به‌ رو هستند:

  • اقدام به ثبت شرکت سهامی در تورنتو نمایند.
  • شرکت مالکیت انحصاری، ثبت کنند.
  •  یا اینکه اقدام به ثبت شرکت مشارکتی در تورنتو نمایند.

ثبت شرکت سهامی در تورنتو

به گزارش سایت راهنمای ایرانیان کانادا متقاضیان ثبت شرکت در تورنتو که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند می‌توانند شرکت سهامی را در کشور کانادا به ثبت برسانند. زیرا این نوع شرکت ها، به رغم هزینه بالا برای ثبت، سودآوری بالایی نیز خواهند داشت. همچنین درصورتی ‌که شرکت سهامی در تورنتو ورشکسته و متضرر خسارات مالی شود، شخص سرمایه‌گذار ورشکسته نخواهد بود. این شرکت ها تقریباً مشابه شرکت های سهامی عام و خاص در داخل کشور می‌باشند.

ثبت شرکت سهامی در تورنتو

ثبت در تورنتو

ثبت شرکت در تورنتو از نوع مالکیت انحصاری در مقایسه با شرکت سهامی، هزینه‌ کمتری دارد اما به دلیل قوانین حاکم بر آن، و جمع شدن دارایی شخص سرمایه‌گذار و ثبت‌ کننده‌ شرکت با دارایی های شرکت، پرداخت مالیات بیشتری را منجر می‌شود. چراکه در ثبت این نوع شرکت، فرد و تجارت یکی محسوب می شوند و خود فرد می بایست مسئولیت کلیه‌ امور مالی و قراردادهای شرکت را بر عهده بگیرد. با وجود چنین شرایطی، ورشکستگی شرکت منجر به ورشکستگی، شخص سرمایه‌گذار می گردد.

ثبت شرکت مشارکتی در تورنتو

در مورد شرکت های مشارکتی باید گفت که یک نفر نمی تواند آن را به ثبت برساند و باید توسط 2 یا چند نفر ثبت گردند. عمده‌ افرادی که از این شرکت ها استقبال می‌کنند زن و شوهرها هستند. مسائل حقوقی پیچیده‌ ای بر ثبت شرکت در تورنتو، از نوع مشارکتی حاکم است. مشارکتی بودن شرکت، سبب می شود که تمامی سود و زیان آن بین سهامداران تقسیم شود. که در صورت ورشکستگی، ضرر کمتری را متوجه یک شخص، خواهد کرد.

شرایط کلی ثبت شرکت در تورنتو

 ثبت شرکت در تورنتو، مستلزم شرایطی است که در اینجا به مهمترین موارد آن اشاره می شود. به طور کلی، تمامی متقاضیان ثبت شرکت در تورنتو می بایست مجوز لازم برای سرمایه گذاری در کشور کانادا را کسب نماید. این شرط اساسی در قانون 1974 کشور کانادا قید شده است. کلیه اتباع خارجی که قصد ثبت شرکت در تورنتو را دارند، تحت کنترل دولت کانادا هستند و هویت آنها، منافعشان و همین طور امتیازاتی همچون حق رای تیز طبق قانون این کشور برای آنها تعیین می شود. برخی از قوانین مربوط به ثبت شرکت در تورنتو توسط اتباع خارجی، در سال های اخیر، دستخوش تغییراتی قرار گرفته است. این تغییرات به نفع اتباع خارجی می باشد. زیرا در گذشته، سرمایه گذاران خارجی با داشتن سهام 25 درصدی نیز مجاز به حق رای نبودند. اما شهروندان کانادایی با 10 درصد سهام حق رای داشتند. خوشبختانه این قوانین لغو گردیده است و شرایط برای متقاضیان آسان تر شده است.

مراحل ثبت شرکت در تورنتو

برای ثبت شرکت در تورنتو لازم است که در ابتدای امر، مجوز تجارتی از دولت کانادا را دریافت نمود و در صورت موافقت با درخواست متقاضی، حداکثر طرف 56 روز پس از صدور مجوز، اقدام به ثبت شرکت نمود. تکمیل اظهارنامه مالکیت به همراه فرم مشارکت و پرداخت هزینه های تعیین شده برای بررسی آن از مراحل بعدی ثبت شرکت در تورنتو می باشند. بعد از آن می بایست یک نام تجاری مناسب برای شرکت تعیین شد. تعیین محل برپایی شرکت، موضوع شرکت، نوع آن، ساختار و قالب شرکت و شرکای شرکت گام بعدی در ثبت شرکت در تورنتو می باشد. در مرحله بعد لازم است که اعضای هیئت مدیره شرکت تعیین شود. البته ممکن است دریافت مجوز هایی از سایر نهادها نیز، برای ثبت شرکت لازم باشد. در مراحل بعدی ثبت شرکت در تورنتو باید به منظور واریز بیمه کارکنان شرکت، با یکی از شرکت های بیمه تورنتو قرارداد بست.

مراحل ثبت شرکت در تورنتو

تکمیل اساسنامه یکی از مراحل مهم ثبت شرکت در تورنتو

تکمیل اساسنامه به عنوان یکی از مراحل اساسی ثبت شرکت در تورنتو باید شامل موارد زیر باشد:

عنوان پیشنهادی برای شرکت، ساختار آن، نحوه انتقال سهم هر یک از شرکای شرکت، تعداد شرکت های وابسته به این شرکت، کلیه مقررات مربوط به شرکت، مشخصات و آدرس دقیق اعضای هیئت مدیره. در صورت تغییر هر یک، می بایست، در اساسنامه اعمال شوند.

مزایای ثبت شرکت در تورنتو

ثبت شرکت در تورنتو، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. مهمترین آن که در واقع هدف اصلی اکثریت افراد از ثبت شرکت در کشور کانادا نیز تحقق همین هدف می باشد، رسیدن به رفاه اجتماعی بالا است. چرا که کانادا کشوری توسعه یافته است و امکانات رفاهی آن در سطح بالایی قرار دارند. افرادی که اقدام به ثبت شرکت در این کشور می نمایند، بستر لازم برای بهره وری از این امکانات را فراهم می سازند. افراد واجد شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا، با این کار، مجوز لازم برای ورود به این کشور را کسب می نمایند و بعد از مدتی می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. در فاصله کوتاهی خانواده این افراد نیز اقامت کانادا را اخذ می نمایند و از امتیازات ویژه آن از جمله برخورداری از امتیازات تحصیلی فرزندان، برخورداری از خدمات درمانی رایگان تا پایان عمر، امکان دریافت پاسپورت کانادا، امکان افتتاح حساب در هر یک از بانک های اروپایی، سفر آسان به کشور های اروپایی عضو شینگن، برخورداری از تخفیف در پرداخت مالیات و غیره بهره مند شوند.

از طرفی مهاجرین ایرانی در تورنتو نیز بسیار می باشند و این امر می تواند برقراری با دیگران را برای خانواده های ایرانی آسان نماید. همچنین شخصی که در کشور کانادا سرمایه گذاری می کند و اقدام به ثبت شرکت می نماید از طرف دولت این کشور، تحت حمایت زیادی قرار می گیرد. با توجه به این که کانادا کشور ثروتمند و پیشرفته ای است، مواد اولیه و مورد نیاز برای تولید نیز، به فراوانی یافت می شود و تولید کنندگان و سرمایه گذاران، فارغ از دغدغه های این چنینی می توانند شاهد سود دهی سرمایه گذاری خود در این کشور باشند. خوشبختانه محدودیت های ثبت شرکت نیز در این کانادا، چندان زیاد نیست.

مزایای ثبت شرکت در تورنتو

هزینه ثبت شرکت در تورنتو

مهاجرت به تورنتو، نیازمند سرمایه و اثبات تمکن مالی شما به دولت این کشور می باشد. حال اگر با ثبت شرکت، قصد ورود به کانادا را داشته باشید باید توانایی پرداخت کلیه هزینه های لازم برای ثبت و تاسیس آن را نیز داشته باشید. به عبارتی دولت کانادا باید به قدرت مالی شما برای این کار پی ببرد تا مجوز های لازم برای آن را صادر نماید. هزینه ثبت شرکت در تورنتو برای گزینه های مختلف سهامی، مشارکتی و مالکیت انحصاری یکسان نخواهد بود. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد ثبت شرکت سهامی در تورنتو نیازمند سرمایه اولیه بسیار بالاتری نسبت دو شرکت مشارکتی و مالکیت انحصاری می باشد. با این حال یک سری هزینه ثابت برای ثبت هر نوع شرکت در این کشور، وضع شده است که متقاضی باید به آن پایبند باشد.

سرمایه حداقلی که برای این منظور، عنوان شده است چیزی بالغ بر 160000 دلار کانادا می باشد. این سرمایه حداقلی برای ثبت شرکت در کانادا علاوه بر سرمایه نقدی می تواند شامل ملک و سهام نیز باشد. هزینه ی دیگری که سرمایه گذار برای ثبت کشور باید متحمل شود، واگذاری مبلغ 800000 دلار کانادا به دولت این کشور بدون درخواست بهره بانکی است. مدت زمانی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، 5 سال می باشد. گزینه دیگری نیز می تواند جایگزین این کار باشد. یعنی این که، سرمایه گذار خارجی 180000 دلار کانادا را به یکی از بانک های کشور کانادا بسپارد. که در این صورت بهره بانکی هم شامل حال او خواهد شد. بانکی که انتخاب می شود باید مورد تأیید دولت کانادا باشد. به غیر از این هزینه ها، هزینه ای دیگری نیز در مراحل مختلف ثبت شرکت، برای سرمایه گذار، پیش خواهد آمد.