با سفر به پنانگ به جزیره ای خواهید رفت که در شمال غرب شبه جزیره مالزی واقع شده است و آن را در زمره ی مناطق توریستی به شمار می آورند. پنانگ در آسیای شرقی به عنوان مقصدی پر گردشگر به شمار می آید زیرا سرشار از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره ی سفر به پنانگ خواهیم پرداخت تا سفر خوبی را تجربه کنید.

سفر به پنانگ

در مورد کشور مالزی بیشتر بخوانید

تور پنانگ

تور مالزی

اگر قصد دارید سفری خارجی را تجربه کنید، سفر به پنانگ گزینه ی خوبی خواهد بود و داشتن اطلاعاتی در این رابطه کمک می کند سفر بهتری را داشته باشید. مردم پنانگ به زبان مالایی صحبت می کنند و واحد پول آن ها رینگیت است. ساعت پنانگ از تهران 4 ساعت و نیم جلوتر است و برای تماس با پلیس و آمبولانس در این شهر با شماره تماس 999 می توانید تماس برقرار کنید. پنانگ فرودگاهی بین المللی دارد که پروازهای زیادی در آن انجام می شود. این ایالت که در کشور مالزی قرار دارد، در سواحل شمال غرب آن واقع شده است و 1046 کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت پنانگ بر اساس آمار سال 2017 به تعداد 1746300 نفر بوده است. سفر به پنانگ که یک شهر توریستی است، با تجربه های جالبی همراه خواهد بود.

راهنمای سفر به پنانگ

وضعیت آب و هوایی پنانگ برای سفر

پنانگ به طور کلی آب و هوای مساعدی دارد و از آگوست تا نوامبر شاهد آب و هوای مناسب تری در این ایالت خواهیم بود. از آبان ماه تا بهمن ماه برای علاقه مندان به ورزش های آبی زمان مناسبی خواهد بود. برای خرید نیز یک ماه قبل از شروع کریسمس زمان خوبی است که قیمت ها نیز مناسب می باشد. هر چه هوا مساعدتر باشد، امکان بازدید از جاذبه ها و گردش بیشتر برایتان فراهم می شود، در نتیجه گردشگران زیادی نیز این زمان را انتخاب می کنند که سبب افزایش قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل خواهد شد، هم چنین در زمان هایی که هوا مرطوب باشد، جمعیت گردشگران کم می شود و قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل با کاهش روبه رو می شود.

راهنمای سفر به پنانگ

هزینه اقامت در پنانگ در طول سفر

در سفر به پنانگ باید به فکر محل اقامتی باشید که به راحتی در آن استراحت کنید. در پنانگ انواع هتل ها و اقامتگاه ها وجود دارد که با توجه به بودجه ای که دارید قادر به انتخاب آن ها خواهید بود. برای اقامت ارزان در پنانگ بهتر است ماه مه تا اکتبر را برای سفر به پنانگ انتخاب کنید زیرا به دلیل آب و هوای مرطوبی که در این ماه وجود دارد، گردشگران کمی به آن سفر می کنند و هزینه ی اقامت کاهش پیدا خواهد کرد، هم چنین مکان هایی در پنانگ وجود دارد که مخصوص کمپ است و امکان چادر زدن در آن ها وجود دارد و سبب کاهش هزینه هایتان در سفر به پنانگ خواهد شد.

راهنمای سفر به پنانگ

بهترین زمان برای سفر به پنانگ

سفر به پنانگ در همه ی ماه های سال لذت بخش خواهد بود. آب و هوای مطبوعی را در نوامبر تا ژانویه شاهد خواهیم بود که گشت و گذار را راحت و بدون دردسر می کند. به دلیل برگزاری کریسمس در این زمان پنانگ پر انرژی شده و کافه و رستوران های آن مملو از گردشگر خواهد شد که از هوای مطبوع آن استفاده می کنند. اگر قصد دارید سفر خلوتی به پنانگ داشته باشید از فوریه تا آوریل مناسب خواهد بود زیرا بعد از تعطیلات سال نو گردشگران از این ایالت خارج شده و به کشور خود باز می گردند. در خلوتی شهر امکان بازدید از جاذبه ها راحت تر خواهد بود و جاذبه های بیشتری را خواهید دید. فصل مرطوب سال در پنانگ از مه تا اکتبر می باشد که گردشگران بسیار کمی به آن سفر می کنند. میزان بارش نیز در این ماه ها زیاد است و شهر خلوت و آرام خواهد بود. قیمت هتل ها و پروازها در این ماه ها با کاهش رو به رو می شود و سفر به پنانگ ارزان خواهد شد. اگر برای سفر به پنانگ هزینه ی کمی در نظر گرفته اید در این ماه ها برای سفر اقدام کنید.

راهنمای سفر به پنانگ

ارتفاعات کامرون از جمله جاذبه های گردشگری پنانگ

یکی از جاذبه های زیبا که در سفر به پنانگ قادر به بازدید از آن خواهید بود، ارتفاعات کامرون است که آن را جزء ارتفاعات پهناور تپه مالزی می دانند. در این ارتفاعات مزارع و کارخانجات چایی وجود دارد که بسیار مشهور هستند و بریتانیایی ها در ابتدا آن را در سال 1920 گسترش دادند. چیزی حدود 3400 نفر در این منطقه زندگی می کنند و از گردشگران استقبال می کنند.

راهنمای سفر به پنانگ

مزرعه پروانه از جاذبه های گردشگری پنانگ

مرزعه پروانه در پنانگ را به عنوان اولین مزارع پروانه ای استوایی در جهان می دانند که تعداد بیش از 4 هزار پروانه در آن وجود دارند و شامل گونه های متفاوتی هستند. این مزرعه در زمین سرپوشیده و بزرگی وجود دارد که از این رو پروانه ها در احتیاط کامل و به راحتی در آن پرواز می کنند. در سفر به پنانگ بازدید از این مزرعه را از دست ندهید.

راهنمای سفر به پنانگ

خانه ی تاریخی Suffolk از جاذبه های گردشگری

یکی از بناهای تاریخی در پنانگ که مربوط به 200 سال پیش است، خانه تاریخی Suffolk نام دارد و در آن حکمران سابق پنانگ اقامت داشته است. این میراث ارزشمند مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می گیرد و برای رفتن به آن از خیابان اصلی نمی توان اقدام کرد. این خانه که در داخل خود چیز زیادی برای ارائه ندارد، رستورانی دارد که در آن غذاهای شرقی و غربی را می توانید صرف کنید.

معبد Dharmikarama از جاذبه های گردشگری پنانگ

معبد Dharmikarama که در سال 1803 ساخته شده است، بخش هایی برای برگزاری مراسم مذهبی دارد و در نقاشی های دیواری آن زندگی بودا را خواهید دید که به تصویر کشیده شده است. تندیس های زیبایی نیز در این معبد وجود دارد که علاوه بر نقاشی ها باعث جذب گردشگران می شود، این تندیس ها حکاکی ظریف و دقیقی دارند. در سفر به پنانگ بازدید از این معبد را از دست ندهید.

راهنمای سفر به پنانگ

بایدها و نبایدها در سفر به پنانگ

در سفر به پنانگ بهتر است از آب معدنی به جای آب لوله کشی استفاده کنید و میزان آن را به دلیل شرایط آب و هوایی زیاد کنید. پنانگ از لحاظ امنیتی وضعیت خوبی دارد اما بهتر است در مکان های شلوغ از اشیاء و مدارک خود مواظبت بیشتری کنید. با تهیه ی بلیط هواپیما به کوالالامپور نیز قادر به رفتن به پنانگ خواهید بود و از وسایل نقلیه ی زمینی برای این منظور می توان استفاده کرد.

راهنمای سفر به پنانگ

مراکز خرید پنانگ

در سفر به پنانگ علاوه بر گشت و گذار به مراکز خرید آن نیز می توانید سر بزنید. مراکز خرید همانند جاذبه های گردشگری مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند زیرا اغلب مردم در سفر به دنبال خرید سوغاتی و خریدهایی برای خودشان هستند. از جمله مراکز خرید مهم در پنانگ می توان به فروشگاه پرانگین، مرکز خرید گورنی پاراگون و بازار پنانگ اشاره کرد.

هتل های پیشنهادی در سفر به پنانگ

•           هتل شانگری: در سفر به پنانگ یکی از هتل هایی که در آن می توانید اقامت داشته باشید هتل شانگری است که اتاق های بزرگی دارد و رستوران موجود در آن قادر به کسب جایزه شده است. در این هتل از امکاناتی چون ترانسفر فرودگاهی، زمین تنیس، استخر و … می توانید استفاده کنید و اقامتی رویایی داشته باشید.

•           هتل فلامینگو: در سفر به پنانگ در هتل فلامینگو می توانید اقامت داشته باشید که در مجاورت ساحل است و از وای فای، تلویزیون، تهویه ی هوا، رستوران، بالکن خصوصی، شاتل رایگان و … که در این هتل وجود دارد می توانید استفاده کنید، این هتل تا فرودگاه فاصله ای به مدت 45 دقیقه دارد.

•           هتل سنترال جرج تاون: در سفر به پنانگ قادر به اقامت در هتل سنترال جرج تاون خواهید بود که بسیار تمیز است و اقامت راحتی برای مسافران فراهم می کند. هزینه ی اقامت در این هتل مناسب است و مسافران برای اقامت در آن رضایت داشته اند.

راهنمای سفر به پنانگ

رستوران های پیشنهادی برای سفر به پنانگ

در سفر به پنانگ با دانستن چند مورد از رستوران های آن قادر خواهید بود از غذاهای خوشمزه آن ها میل نمایید. در اینجا به برخی از این رستوران ها که غذاهای باکیفیتی ارائه می دهند اشاره می کنیم:

•           رستوران لیوینگ روم کافه: در این رستوران فضایی سنتی وجود دارد که غذاهای خوشمزه ای ارائه می دهند. با رفتن به رستوران لیوینگ خواهید دید که منوها غذاهایی با قیمت های ارزان و مناسب دارند.

•           رستوران کبایا: یکی دیگر از رستوران های پنانگ کبایا است که غذاهای آسیایی، مالایی و چینی در آن سرو می شود. غذاهای این رستوران باکیفیت و عالی هستند و در عین حال قیمت مناسبی دارند. رستوران کبایا به رستورانی معروف در شهر پنانگ تبدیل شده است.

•           رستوران لانگ بیچ: یکی دیگر از رستوران های واقع در پنانگ لانگ بیچ است که غذاهایی عالی در آن سرو می شود و کارکنان آن همگی حرفه ای هستند. غذاهای این رستوران قیمت مناسبی دارد و در سفر به پنانگ پیشنهاد می کنیم که به آن سر بزنید.

هزینه حمل و نقل در سفر به پنانگ

در سفر به پنانگ از سیستم حمل و نقل شهری آن که شامل ترانوا، قایق، اتوبوس، قایق و مترو است، می توانید استفاده کنید. تاکسی ها دارای تاکسی متر نیستند؛ از این رو در ابتدا قیمت را با راننده مشخص کنید و بعد سوار شوید. اگر قصد دارید به سواحل جنوبی و غربی آن بروید، کرایه ی خودرو گزینه خوبی خواهد بود. خیابان های پنانگ در برخی نقاط یک طرفه هستند و جاده های باریکی دارد. ترافیک این شهر در ساعت 9:30-7:30 و از 19:30 تا 17:30 به اوج خود می رسد و همانند شهر تهران خواهد بود.