سامویی

سامویی قدیمی ترین جزیره ی تایلند است که تا قبل از سال 1970 مردم این جزیره کاملاً به صورت سنتی امرار معاش می کردند و بعد از این سال جزیره ی سامویی به مردم معرفی شده و باعث افزایش روز به روز تور سامویی شد. این جزیره طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد و با مساحت حدود 250 کیلومتر یکی از بزرگ ترین جزایر کشور تایلند به شمار می رود. جمعیت این جزیره به بیش از 63000 نفر می رسد و علاوه بر زیبایی های بسیار زیادی که شما می توانید در تور سامویی شاهد آن باشید، امکانات رفاهی بسیار زیادی برای اقامت و تفریح گردشگران در نظر گرفته شده است. تفریحات ساحلی و دریایی همیشه یکی از پر طرفدار ترین سرگرمی های این جزیره هستند.

تور سامویی

جاذبه های گردشگری سامویی

سامویی از یک کلمه ای چینی به معنی بهشت گرفته شده است. تفریحات و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که تور سامویی برای توریست ها فراهم دیده می شود، آن قدر زیاد است که نمی توان همه ی آن ها را بیان کرد. تفریحات بسیار لذت بخشی همچون غواصی در زیر آب و یا سوار شدن بر روی فیل ها و همچنین شرکت در انواع جشن ها و فستیوال ها نزد گردشگران تور سامویی بسیار محبوب است. از مهم ترین جاذبه های گردشگری سامویی می توان به معابد بوداها، صخره ی پدر بزرگ و مادر بزرگ، باغ زیبای پروانه ها، سالن نمایش میمون ها، باغ های بهشت، باغ سحر آمیز بودا، آبشار ناموآنگ ساموئی، خانه باستانی سامویی، پارک ملی آنگ تونگ و مجسمه بودای بزرگ اشاره کرد.

تور سامویی

جغرافیای سامویی

اگر از بین تمام مناطق جغرافیایی تور سامویی را برای تفریح انتخاب کرده اید، باید به انتخاب شما تبریک بگوییم، زیرا این جزیره در یکی از بهترین مناطق جغرافیایی قرار گرفته و دارای طبیعتی بسیار زیبا و آب و هوایی بسیار مناسب است. جزیره ی سامویی در فاصله ی 35 کیلومتری شهر Surat Thani قرار دارد. پارک ملی آنگ ‌تون، از 7 جزیره تشکیل شده است و سامویی یکی از جزایر احاطه شده در میان 6 جزیره ی دیگر است. بخش مرکزی سامویی کاملاً غیر مسکونی است و از کوهستان هایی با جنگل های استوایی تشکیل شده است. در واقع سامویی دارای آب و هوای مرطوب کوهستانی یا همان آب و هوای موسمی است.

تور سامویی

آب و هوای سامویی

در حالت کلی آب و هوای سامویی خشک، داغ و بارانی است. میانگین دما در این جزیره معمولاً 28 درجه است و در طول سال هوای مرطوبی را شاهد خواهید بود. این جزیره در برخی ماه ها بسیار گرم می شود و در برخی ماه ها نیز با بارندگی های شدیدی مواجه خواهید شد. اگر شما نسبت به گرمای زیاد حساسیت دارید و نمی خواهید گرمای زیادی را تحمل کنید، پیشنهاد می کنیم ماه های آذر تا اسفند را برای تور سامویی خود انتخاب کنید. بیشترین بارندگی ها در جزیره ی سامویی مربوط به ابتدای مهر تا ابتدای دی ماه است.

تور سامویی

خورد و خوراک و اقامت در تور سامویی

خوردن غذاهای محلی و سنتی جزیره ی سامویی بدون شک یکی از تجربه های بسیار شیرین تور سامویی خواهد بود. اگرچه اکثر غذا های کشور تایلند با ذائقه ی ایرانی ها فاصله دارد، اما در تور سامویی می توانید برای انواع سلیقه ها غذا پیدا کنید. معروف ترین غذا های این جزیره، غذاهای دریایی آن هستند و می توانید خوردن ماهی تازه، میگو، خرچنگ و … را به تجربه های تور سامویی اضافه کنید. سعی کنید خوردن آب میوه های استوایی را به هیچ وجه در تور سامویی از دست ندهید. در ضمن در سفر به سامویی شما می توانید در انواع اقامتگاه های ساحلی و لوکس ساکن شوید. هتل ها، هاستل ها، مهمان خانه ها، ویلا ها و … در این جزیره تنوع قیمت زیادی دارند و به راحتی می توانید بر اساس سلیقه خود، به انتخاب محل اقامت مناسبتان بپردازید.

تور سامویی

بهترین زمان سفر به سامویی

در اکثر نقاط تایلند معمولاً آب و هوا نسبتاً گرم و مرطوب است. تور سامویی نسبت به دیگر نقاط تایلند دارای یک مزیت است و آن هم این است که آب و هوا در این جزیره معتدل تر و ثابت تر است. در واقع شما می توانید در تمام فصول سال نسبت به خرید تور سامویی اقدام کنید و مشکلی از نظر آب و هوا نخواهید داشت. اما اگر بخواهیم کمی حساس تر به این موضوع بپردازیم، ماه های آذر، دی، تیر و مرداد هوای خشک تر و آفتابی تری دارند و برای خرید تور سامویی بسیار مناسب می باشند. البته باید در نظر بگیرید تعداد گردشگران در این ماه ها بسیار زیاد است و ممکن است هزینه های مربوط به اقامت، غذا، حمل نقل و تفریحات کمی بالا باشد. در ماه های آبان و آذر میزان بارندگی بیشتر از دیگر ماه ها است و میزان مسافران تور سامویی نیز بسیار کمتر است.

تور سامویی

نکاتی در مورد سفر به سامویی

یکی از جذابیت های تور سامویی، پوشش گیاهی و درختان این منطقه است. وجود درختان بسیار بزرگ نارگیل و جنگل های گرمسیری از ویژگی های منحصر به فرد سامویی هستند. تمامی خانه ها با فرهنگ مخصوص سامویی ساخته شده اند و ساختمان های بلند و آسمان خراش ها را در تور سامویی نخواهید دید، زیرا سامویی برخلاف مناطق دیگر کاملاً ناهموار و کوهستانی است و به سختی مناطق صاف و هموار در آن یافت می شوند. شما در تور سامویی می توانید انواع هتل ها را بر حسب سلیقه پیدا کرده و از غذا های آن لذت ببرید. یکی از عمده دلایل معروفیت تور سامویی، شب های زنده اش است و به هنگام شب می توانید از انواع نمایش های خیابانی، اجراهای زنده موسیقی و.. لذت ببرید. جزیره ی سامویی زیاد بزرگ نیست و به همین دلیل به راحتی می توانید به اکثر مکان های آن دسترسی پیدا کنید. اگرچه زبان رسمی مردم در این جزیره تایلندی است ولی در تور سامویی شما می توانید افراد زیادی را که به زبان انگلیسی مسلط هستند پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. در ضمن ساعت رسمی این جزیره دو ساعت و نیم از ایران جلوتر است

تور سامویی

تور سامویی

یکی از راه های سفر به جزیره ی سامویی، سفر به صورت شخصی است. بدون شک سفر شخصی ممکن است هزینه های زیادی را برای گردشگران و مسافران به همراه داشته باشد. علاوه بر آن، اخذ ویزا، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما و …همواره دارای دردسر ها و مشکلات زیادی است و ممکن است باعث خستگی شما شود. سفر با تور سامویی، پیشنهادی است که باعث کم شدن مشکلات و دردسر های شما خواهد شد. با خرید تور سامویی، تمامی این کار ها به عهده ی تور خواهد بود و لازم نیست شما پیگیر این امور شوید. علاوه بر آن، هزینه های سفر در تور سامویی بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. تور ها به دو صورت انجام می شود که عبارت اند از تور های مخصوص و تور های ترکیبی. تور سامویی که اختصاص به این جزیره دارد معمولاً یک هفته ای است و مقصد آن ها فقط جزیره سامویی است. تور های ترکیبی نیز معمولاً از یک منطقه دیگر به همراه جزیره ی سامویی بازدید می کنند.

تور سامویی

مراکز خرید سامویی

در اکثر بازار های سامویی اجناس محلی فروخته می شوند و می توانید سوغات مناسبی از آن ها تهیه کنید، ولی انتظار اجناسی با برند های معتبر را زیاد نداشته باشید. خرید بخش مهمی در تور سامویی به حساب می آید و باید شناخت کافی را از مراکز خرید آن داشته باشید. یکی از مراکز خرید مهم سامویی مرکز خرید تاپس است. اگر تاپس را به عنوان محل خرید خود در تور سامویی انتخاب کنید، می توانید از اجناس بسیار ارزان، انواع تنقلات، نوشیدنی، میوه و… بهره مند شوید. مرکز خرید بوتس دیگر مرکز خرید مهم سامویی است که از ساعت 10 صبح برای گردشگران باز می شود. سومین مرکز خرید مهم در تور سامویی مرکز خرید پلازا است. این بازار شبانه در مرکز سامویی قرار گرفته و به راحتی می توانید انواع لباس ها، لوازم آشپز خانه و … را خریداری کنید. از دیگر مراکز خرید مهم این شهر می توان به مرکز خرید روستای ماهیگیری، مرکز خرید سون ایلون، مرکز خرید ماکرو، خیابان چاونگ، فروشگاه جواهرات کلاسیک و مائنام واکینگ استریت اشاره کرد.

تور سامویی

اطلاعات پروازی به سامویی

مهم ترین و پر کاربرد ترین راه رسیدن به جزیره سامورایی، راه هوایی است. فرودگاه سامویی مهم ترین فرودگاه برای پرواز به این جزیره می باشد. لازم است بدانید که هیچ پرواز مستقیمی به سامویی تایلند وجود ندارد و تمام پرواز هایی که به مقصد سامویی انجام می شوند دارای توقف هستند. مهم ترین مسیر هوایی که توسط تور سامویی و گردشگران انتخاب می شود، مسیر تهران – بانکوک- سامویی است. قیمت بلیط های این مسیر بسته به آژانس های مسافرتی و زمان سفر متفاوت خواهد بود.

تور سامویی

فرودگاه سامویی تایلند

فرودگاه بین المللی و مهم سامویی، توسط خط هوایی بانکوک ساخته شده و با کد بین المللی USM شناخته می شود. فرودگاه سامویی تنها فرودگاه سامویی است که ارتباط این جزیره ی دیدنی را با تایلند برقرار نموده است. این فرودگاه همگانی دارای یک باند به طول 2060 متر است و 20 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. فرودگاه سامویی در بخش شمال جزیره سامویی و در نزدیکی های ساحل بوفوت واقع شده است. در سال 1982 پروژه ی ساخت این فرودگاه آغاز شد و در سال 1989 به طور رسمی افتتاح گردید. پروازهای داخلی فرودگاه سامویی به بنکوک، ژوکت، ژاتایا، کرابی و چینگ ما انجام می شوند و پرواز های خارجی آن نیز مقاصد کوالالامپور، سنگاپور، پنانگ و هنگ کنگ را در بر می گیرند. در ضمن ایرلاین های هواپیمایی بانکوک، تایی ایرلاین، ایرلاین چین شمالی، فیر فلای، سیلک فلای در این فرودگاه فعال هستند.